Feedback of dolksteken?

 

“Feedback of dolksteken?” (RTGS-nr 25526) is een trainingsdag waarin we aan de hand van het SCARF-model ‘feedback’ van onze klanten leren duiden en daar zelf leerdoelen uit kunnen destilleren, met een professionele houding en zónder verwondingen.

Er komt een opdracht binnen. Je bereid je voor, gaat op tijd op weg en je geeft je 100%. De spreker spreekt zo snel dat het bijna rappen is en de microfoon loeit in je oren. Al met al doe je je stinkende best en blijf je professioneel. Toch is een van de klanten, doof of horend, niet tevreden met jouw functioneren en net als je tijdens de pauze even wilt bijkomen, komt de klant je ‘vertellen’ dat er punten zijn die je moet verbeteren. De klant geeft feedback…

Op dat soort momenten is het heilzaam als je de verschillende feedback-perspectieven kan duiden; feedback op de persoon, feedback op het proces van handelingen of feedback over de band met de persoon. Waar komt deze feedback aan? Wat gebeurt er? En hoe zorg je goed voor jezelf tijdens dit soort momenten? Dit is te verklaren en te koppelen aan S.C.A.R.F..

 

SCARF is een Neurologische model ontwikkeld door David Rock. Het S.C.A.R.F.-model stelt dat in dergelijke omgevingen er 5 domeinen zijn die we ofwel als belonend, ofwel als bedreigend kunnen ervaren: je Status; je gevoel van zekerheid (Certainty); je Autonomie; je gevoel ‘erbij te horen’ (Relatedness) en je perceptie van rechtvaardigheid (Fairness). Tijdens deze training leren we je de richting van feedback te duiden. En doordat je de ratio leert gebruiken, realiseer je je dat de bijkomende emotie van feedback wel een plaats heeft, alleen geen ingang meer hoeft te krijgen tot je functioneren en je gemoedstoestand. Een 'Mindset' voor het ontvangen van feedback, wat ons niet langer schaadt en daar leren we er des te meer van.

 

Suzanne en Agnes Kleijn (NOBCO-geregistreerde coach en gever van vele feedback trainingen) zal samen met jullie deze dag gaan werken aan:

• Achtergrond van feedback te leren herkennen, waarom geven mensen feedback?

• Feedback kunnen ontleden naar aanleiding van het S.C.A.R.F. model 

• Zijn de deelnemers zich bewust van de valkuilen in het geven en ontvangen van feedback en van hun eigen gedrag en de impact daarvan op de ander.

• Hebben de deelnemers inzicht in hoe algemene feedback omgezet kan worden in tolkvaardigheids-punten en kan je de feedback die je krijgt inzetten om te groeien als tolk. 

 

Opgeven: stuur een mail naar trainingshubwoerden@icloud.com of bericht ons via het contactformulier. 

Doelgroep: ASL, NGT, Schrijftolk

Nascholingspunten: 0,20 voor T.T.V. en 0,55 voor Attitude

Tijd:  De Training begint om 9:00 en duurt tot 17:00. Tussendoor is er een smakelijke lunch.

Kosten: De kosten voor de training bedraagt 235,- Euro inclusief BTW, inclusief lunch en versnaperingen tijdens pauzes. 

Data 2019: 5 november

Data 2020: 6 maart

De locatie: 

     de Trainingshub Woerden

     Johan de Wittlaan 1, bel 28

     3445AE Woerden